زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 10:23 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 45
نویسنده پیام
keanu1365 آفلاین



ارسال‌ها : 13
عضویت: 21 /8 /1390
سن: 25
شناسه یاهو: go2funny
تشکرها : 6
تشکر شده : 7
هفت میلیاردمین انسان جهان را بشناسید!

دو دقیقه پیش از نیمه شب یکشنبه، هفت میلیاردمین آدم جهان در فیلیپین به دنیا آمد. دانیکا، این نوزاد دختر فیلیپینی سمبل معضل جدی انفجار جمعیت جهان و نگرانی از کمبود منابع کافی در آینده است.

دو دقیقه به نیمه شب یکشنبه مانده بود که او پای در این جهان گذاشت، نوزاد دختری کنوچک با پوستی چین خورده که فرزند خانواده ای فقیر در مانیلا، پایتخت فیلیپین است. دانیکا دیروز به دنیا آمد تا به عنوان سمبل جهان هفت میلیارد نفری، نگرانی های ما را نسبت به انفجار جمعیت در کره زمین بیشتر کند.

دانیکا می کاماچو، در بیمارستانی عمومی و شلوغ متولد شد و با کیکی شکلاتی که رویش نوشته شده بود «هفت میلیارد فیلیپین» و یک کوپن برای دریافت کفش های رایگان مورد استقبال قرار گرفت. تولد دانیکا با انفجار فلش های دوربین های خبری و سخنرانی های مقامات محلی همراه بود. البته، این مراسم استقبال بیشتر از آنکه به انگیزه و تحریک پدیده ای جمعیت شناسانه باشد، سمبلیک بود.

در میان میلیون ها مرگ و تولدی که روزانه در سراسر جهان اتفاق می افتد، مشخص کردن دقیق اینکه هفت میلیاردمین ساکن زمین جا و کی به دنیا آمده غیرممکن است ولی سازمان ملل متحد روز دوشنبه را برای برگزاری یک سلسله مراسم بزرگداشت رسیدن جمعیت جهان به هفت میلیارد نفر برگزید و در اقدامی نمادین چند نوزاد که در نخستین دقایق این روز در گوشه و کنار جهان به دنیا آمدند به عنوان «هفت میلیاردمین آدم» جهان اعلام شدند. در این فهرست هفت نوزاد از هند که یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان است و نوزادان دیگری در روسیه و چین به چشم می خورند. دانیکا نخستین این نوزادان بود که دو دقیقه پیش از نیمه شب یکشنبه در بیمارستان یادبود خوزه فابلا در مانیلا فیلیپین به دنیا آمد. دکترها می گویند تولد دانیکا آنقدر به دوشنبه نزدیک بود که بتوان آن را در روز دوشنبه خواند.


امضای کاربر :
بریم تو خنده | مطالب جالب و خواندنی از دنیای اینترنت
پنجشنبه 26 آبان 1390 - 17:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
پرش به انجمن :


تماس با ما | هفت میلیاردمین انسان جهان را بشناسید! | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS