سئو (SEO) چیست؟
بهینه سازی برای موتورهای جستجور (SEO)
"انجام سئوی مناسب بسیار مهم است ... اما نکته کلیدی عرضه محتوای باکیفیت است."
به طور کلی، کاربران اینترنت از لیست های مورد علاقه (فاوریت) و بوکمارک که سیستم های مرورگر ارائه میدهند استفاده زیادی نمی کنند و ندرتا آدرس صفحه ای که شما مایل هستید به آن صفحه بروند را تایپ می کنند، چون ممکن است کاربران از آن اطلاع نداشته باشند.
با توجه به پویایی وب، استراتژی های موقعیت یابی وب بسیار مهم هستند. از طرفی دیگر، بر اساس یه تحقیق کمتر از 40 درصد کاربران اینترنت صفحه دوم نتایجی که موتور جستجو ارائه می دهد رو می بینند و تنها 10 درصد صفحه سوم رو چک می کنن. اینجاست که نیاز به رسیدن به قابلیت دیده شدن روشن می شود و برای رسیدن به این هدف ما نیاز به برقراری ارتباط بهتر چنین موتورهای جستجو با وب ها هستیم.
گوگل، یاهو، ام اس ان و شرکت های دیگر نتایج خود را از طریق الگوریتم های ریاضیاتی که تحت تجزیه و تحلیل صدها فاکتور هستند مرتب می کنند. هر شرکت از فرمول های متفاوتی استفاده می کند و ایده ها قابل کشف نیست.
جواب در سئو نهفته است. سئو (SEO) مخفف بهینه سازی برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا بهینه ساز موتورهای جستجو (Search Engine Optimizer) است، که سرنخ ها و تکنیک هایی از شیوه عمل کردن موتورهای جستجو به ما می دهد.