زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 11:10 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






pixpic آفلاین




ارسال‌ها : 2197
عضویت: 1 /7 /1390
سن: 26
شناسه یاهو: roj2pix
تشکرها : 843
تشکر شده : 1473

پاسخ : 3 RE ُسئو چیست؟ (SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو)

2. قابلیت ایدنکس شدن

این مفهوم به صفحه که باید به طور صحیح توسط روبوت های موتور جستجو ایندکس شود، اشاره دارد و اجازه می دهد تمام گوشه و کنارهای آن در دسترس باشد، اعمال انتقال تسهیل گردد و تمام محتویات آن به درستی نشان داده شود.

" تگ های متا

متا تگ ها کدهایی در هیدر هستند که هنگام نمایش صفحه روی اسکرین نشان داده نمی شوند. چند نوع متا تگ وجود دارد که شرحی از محتوای وب و ویژگی هایی که ما می خواهیم موتورهای جستجو مورد توجه قرار دهند را تعیین می کنند.

*متای روبوت ها (Meta Robots): این تگ تنها وقتی لازم است که صفحه در موتور جستجو ایندکس نشده باشد.

* متای توصیف (Meta Description): این تگ بسیار مهم است زیرا به ما این امکان را می دهد تا توضیحی تفصیلی تر نسبت به عنوان (title) ایجاد کنیم، که به محتوای صفحه اشاره می کند.

متای لغات کلیدی (Meta Keywords): شاید مهمترین مورد باشد، با قرار دادن لغات کلیدی صفحه در موتورهای جستجو یافت می شود. هر گونه متا تگ دیگر توسط موتورهای جستجو بررسی نمی شود، مگر در موارد تخصصی تر. قابل توجه است که متا تگ ها راه حلی جادویی برای قرار دادن سایتی در موتورهای جستجو نیست، شما باید از تمام تکنیک ها استفاده کنید تا موفق شوید.

در نتیجه، تگ های html اصلی برای ایجاد موقعیتی مناسب که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:

- عنوان (title).

قبل از شروع هر موضوع یا تدبیر برای تثبت موقعیت، تعیین عنوان صفحه هایمان مهم می باشد، که باید عطف کوتاهی به محتوای صفحه ای که عنوان را به آن نسبت می دهید بسازید، مراقب باشید شامل مهمترین کلماتی که صفحه یا بخشی که به آن رجوع می کنیم را توصیف کند، باشد.

- توصیف (description).

توصیف کوتاه مجزا یا خلاصه صفحه که محتوای صفحه را خلاصه و فشرده بیان می کند و که ممکن است در “SERPs” (صفحات نتیجه جستجوی موتورهای جستجوگر) زیر عنوان ظاهر شود.

- H1، H2، H3، ...، Hn

این تگ ها مطابق با نظر مالک هر وبسایت می باشد، به طوری که متنی که شما در این تگ ها قرار می دهید برای محتوای صفحه مهم شمرده می شوند. اهمیت آن وابسته به عدد همراه آنها می باشد، H1 مهمترین می باشد و به ترتیب تا H6. شما باید تنها از صفحه سطح واحد استفاده کنید و نباید بالاتر از H4 زیاد مورد استفاده قرار گیرند.

" ارتباط

ارتباط نکته بسیار مهمی باشد، یعنی هر لغتی که در عنوان و تگ های متای صفحه مورد استفاده قرار گرفته است باید در محتوی متن صفحه وجود داشته باشد. قابل توجه است که موتورهای جستجو برای برخی ترفندها مانند استفاده از متن مخفی یا فهرست کلمات جریمه در نظر می گیرد.

" آدرس (URL)

شما می خواهید تا حد ممکن توصیفی عالی داشته باشید و به صورت معنایی ایندکس شدن صحیح صفحات را تسهیل بخشید. مثلا: www.nombreempresa.com / activity-main.html

جهت تقویت محتوای صفحه و بهبود موقیت خود در موتورهای جستجوگر بسیار مهم است که آدرس فوق دارای برچسب بوده و محتوای یکسانی دارند.

" عکس ها

عکس توسط موتورهای جستجو قرائت نمی شود، اما شما می توانید آنها را تغییرنام دهید یا مشخصه هایی توصیفی برای تسهیل ایندکس شدن آنها تعیین کنید. عکس گربه ای که نامش “12345.jpg است زیاد توصیفی نیست، اما اگر شما آنرا به “gato.jpg” تغییر دهید شما به موتور جستجوگر می فهمانید که این عکس چیست. همچنین می توانید مشخصه آلت (ALT) به عکس اضافه کنید، مشخصه ای بسیار مهم برای دستیابی پذیری صفحات و ایندکس شدن بهتر می باشد، که عکس را توصیف می کند، در مثال فوق ALT= "گربه ی خاکستری"، همچنین شما به افراد دارای ناتوانی کمک می کنید تا از میزان حس بصری خود آگاه شوند.

" لینک های خروجی

لینک های خروجی نیز عاملی مهم در اطمینان به سایت می باشند. همیشه سعی کنید با محتوای لینک های خروجی برای کاربر ارزش قائل باشید. چون کاربران شما نمی توانند تمام صفحات دردسترس را هدایت کنند: به صفحه مرجع خود محتوای مجزا بدهید و تعدادی از منابعی که اطلاعات موجود را توسعه یا کامل می کنند ارائه دهید.

" نقشه

سرانجام، سایت شما باید شامل فایل sitemap.xml باشد، نقشه سایت شما برای تسهیل ایندکس شدن صحیح توسط موتورهای جستجو.


امضای کاربر :
سه شنبه 20 دی 1390 - 21:01
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از pixpic به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: naderblue /
پرش به انجمن :


تماس با ما | ُسئو چیست؟ (SEO بهینه سازی برای موتورهای جستجو) - پاسخ 3 | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS